Glaset är faktiskt HALVTOMT!

Min vän Anna har en jättebra bokblogg. Hon är en sån där cool person som har börjat få recensionsexemplar hemskickade till sig från olika förlag. Utan att ens fråga om det. Jag är så avundsjuk att jag kan dö.

Jag borde bli en bättre recensent men jag vet inte hur jag ska gå till väga. Läser jag en bra bok så myser jag för mig själv och ställer den som ett fint pynt i bokhyllan. Är den halvbra eller ointressant men inte dålig så glömmer jag bort den. That´s it. Jag gillar inte att skriva om saker jag tycker är bra. Eller ganska bra.  Jag vill bara klaga. Jag är helt enkelt en sån där jobbig insändarskrivartyp. Och tro mig. Jag HAR skrivit insändare. Om allt från dåligt vägunderhåll och istappsborttagning till björnjakt och hundhatare på tunnelbanan. Jag är skitjobbig. Om jag inte var jag så skulle jag hata mig själv. Så jag kommer med allra största sannolikhet inte att få några recensionsexemplar hemskickade. Men Anna. Om du får någon bok som är så dålig att du VET att det kommer att sluta med att jag sitter och gnisslar tänder av ilska, så får du gärna tipsa mig.... :)

Kommentarer
Postat av: Anna S

Om jag råkar lägga vantarna på något så uselt så lovar jag att tipsa dig!

2009-02-28 @ 13:13:25
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok
Postat av: Olle

Jag tror jag förstår vad du menar. Jag har skrivit typ 150 blogginlägg sedan i september, och tycker att jag nu är värd lite dyr reklam eller sponsoravtal.den där Blondinbella lyfter väl miljoner på sin blogg, jag skulle vara helt nöjd med några hundringar... Fast jag fick i och för sig en anteckningsbok av kamraterna på Berlin Sthlm, så lite har det lönat sig...

2009-03-10 @ 05:38:51
URL: http://ytterstadomen.blogg.se/
Postat av: Daniel

Haha, roligt. Du är alltså en så gnällig och bitter person. Du har rätt, det är ju nästan som jag. :D

2009-03-10 @ 11:52:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24223
Postat av: Pi

Men det där är ju så sant. Det är fantastiskt mycket roligare att slakta dåliga böcker än att hylla de bra. Jag har jättekul när jag skriver om böcker jag tycker är kassa.

Jag kan rekommendera Kryptan av Kate Mosse. Den var direkt stötande dålig.

2009-04-07 @ 16:37:39
URL: http://gemen.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag känner igen mig i ditt senaste inlägg, jag skrev något liknande själv för någon dag sedan. Jag kan verkligen inte recensera saker, jag fattar mest om de är bra eller dåliga och kan associera en massa runt dem. Jag lär inte heller få recensionsex i min låda. Däremot är jag så lyckligt lottad att jag har en bästa vän som jobbar i en bokhandel och kan beställa gratis läsex till mig ibland.

2009-09-02 @ 20:20:55
URL: http://attvaralevande.blogg.se/
Postat av: Therese

Hejsan tjejen! Vilken bra blogg du har! Gillar verkligen ditt sätt att skriva!



Jag är också superintresserad av böcker och eventuellt kan jag fixa läsex till dig då min moster äger en stor bokhandel.



Vi är alltid intresserade av nya kritiker, som vi publicerar dels på vår hemsida och dels i butiken vid nya böcker! Skriv din mailadress i en kommentar hos mig och jag publicerar den inte, så kan vi diskutera vidare via mail hur vi ska gå vidare.



Kram

Therese

2009-11-04 @ 16:17:46
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0