Do it! Do it! Do it!

Hade helt missat detta:


KÄNN PULSEN SLÅ av  Berny Pålsson

"Berny Pålsson, författare till en av 2004 års starkaste debuter, Vingklippt ängel, är tillbaka med en självbiografi som tar vid där förra boken slutade."


Yay!


"Ett naket vittnesmål om psykisk sjukdom, missbruk och flykt från det förflutna.

I Känn pulsen slå skildrar Berny Pålsson livet som psykisk sjuk missbrukare.
I sina desperata försök att överleva sjunker hon allt djupare ner i en värld av droger, tabletter, alkohol, självförnedring och sexmissbruk.
Och när minnen från den tidiga barndomen hinner ifatt henne, finner hon där ett mörker svartare än hon kan stå ut med. Så kommer Jonas in i hennes liv.
En man som inte missbrukar, som inte fascineras av demoner och ärrad hud, som ser henne och inte sjukdomen.
Plötsligt har Berny något för henne nytt och ovant- ett liv som är värt att kämpa för. Hon vet också att det kommer att glida henne ur händerna om hon inte klarar av att bli drogfri, och det svåraste av allt: möta sitt förflutna."


Och där har vi det igen:

"En vingklippt ängel försöker lära sig att leva på jorden."

Vad gör HENNE så himla speciell?

Hur många är det som egentligen mår toppen?


BORDE jag verkligen läsa detta?


Särskilt med tanke på att hon just polisanmält sin Vite Riddare Jonas för kvinnofridsbrott och misshandel och jag vet inte allt. Tydligen så fick han henne inte alls att må bra som i boken, utan roade sig kontinuerligt med att sparka skiten ur henne när hon inte gjorde som han ville. Och stoppade i sig alla hennes receptbelagda mediciner. Jo, och så hade han stulit hennes katt också.


Men det kliar verkligen i fingrarna och jag vet inte om jag kommer att kunna låta bli.......


Snälla någon stoppa mig.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag håller med dig, sånt här är ju lite tabu att prata om dock men jag längtr kanske mer efter en bok av någon som inte mår toppen men tvingas anpassa sig mer till samhäller och tvingas jobba för att det finns inga andra alternativ.

Jag led i många år av djupa depressioner och självmordstankar men det var aldrig tal om en sjukskrivning, det hade gjort mig sämre, resonerade läkarna. Arbetade då som säljare, jävligt tufft var det i många stunder...äsch kan inte förklara men du kanske fattar poängen med denna kommentar!

2009-09-02 @ 20:43:28
Postat av: Koma

Marie: Jag förstår PRECIS din poäng. Och jag håller med dig helt och hållet.

2009-09-11 @ 12:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0